۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۵۶۷۸۱۳
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری جشن بزرگ نشان محبت| افتتاح صحن حضرت صدیقه طاهره در نجف تا عید غدیر

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: جشن بزرگ «نشان محبت به ساحت مقدس اهل بیت(ع)» همزمان با سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.
جوینده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، موسی جوینده، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تعهد مردم استان برای بازسازی اعتاب مقدسه هر ساله مبلغ ۳ میلیارد تومان است.

وی گفت: با وجود تمام مشکلات مردم و خشکسالی ها پیاپی در استان اما هر ساله کمک های مردمی افزایش می یابد و مردم استان در سال ۹۵ مبلغ ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و در سال ۹۶ نیز مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بازسازی اعتاب مقدسه کمک کردند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۱۶ نفر نیروی کار برای بازسازی به عتبات عالیات اعزام شدند، افزود: این کمک ها غیر از کمک های مردمی در ایام اربعین حسینی است.

افتتاح صحن حضرت صدیقه طاهره در نجف تا عید غدیر

جوینده از کمک یک میلیارد تومانی مردم خراسان جنوبی از ابتدای امسال تاکنون به بازسازی عتبات عالیات خبر داد و تصریح کرد: تعهد مردم استان در ۶ سال گذشته برای ساخت صحن حضرت صدیقه طاهره(س) در نجف اشرف تامین ۱۰۰ هزار مترمربع سنگ بوده است که موفق شدیم به این هدف برسیم.

وی از افتتاح صحن حضرت صدیقه طاهره(س) تا عید غدیر سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تمام کمک های مردمی در اقتصاد داخل استان و کشور  به مصرف رسیده است و کالاهای مورد نیاز مانند سنگ و چوب از استان خریداری و در کارخانه ها فرآوری و توسط ناوگان حمل و نقل کشور ارسال می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه کمک های مردمی پایداری اقتصاد استان را رقم زده است، خاطرنشان کرد: برای ساخت پروژه عظیم حضرت صدیقه طاهره(س) در نجف اشرف حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه شده که این رقم در اقتصاد کشور تبدیل به محصول شده است.

جوینده ادامه داد: صحن حضرت صدیقه طاهره(س) دارای ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا است و عمر مفید این صحن توسط مهندسان ایرانی و عراقی حدود ۳۰۰ سال تخمین زده شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۶۰ کارگاه قالی بافی در استان وجود دارد که ۱۵ هزار نفر از بانوان به صورت شبانه روزی در این کارگاه ها فعالیت می کنند و در سال گذشته نیز ۲ هزار مترمربع فرش به ارزش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تولید شده است.

احداث پروژه حضرت عقیله بنی هاشم در کربلا و ترفیع سازی گنبد حرم امام حسین

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی به ساخت پروژه عظیم حضرت عقیله بنی هاشم(س) در کربلای معلی اشاره کرد و گفت: ساخت این صحن در  ۳۰ هکتار انجام خواهد شد و فاز نخست آن نیز با مساحت ۱۶۰ هرار مترمربع احداث می شود.

جوینده عنوان کرد: همچنین ترفیع سازی گنبد و بارگاه حرم امام حسین(ع) در دستور کار قراز دارد که در این طرح گنبد ۷.۵ متر ارتفاع می یابد و هر خشت طلا به مبلغ ۳ میلیون تومان به فروش می رسد که تاکنون نیز خانواده های شهدا پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه گسترش فضای فعلی حرم امامین عسگرین در سامرا نیز در دستور کار است، بیان کرد: 98 درصد کمک های مردمی به اعتبات مقدسه توسط محرومان انجام می شود.

برگزاری جشن بزرگ «نشان محبت» در خراسان جنوبی

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی تصریح کرد: جشن بزرگ «نشان محبت به ساحت مقدس اهل بیت(ع)» در روز پنجشنبه 31 خردادماه امسال همزمان با سالروز تخریب قبور ائمه اطهار(ع) ساعت 8:30 صبح در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار می شود.

جوینده افزود: این جشن با حضور هنرمند کشوری داریوش ارجمند، عوامل برنامه کوی محبت شبکه دو سیما، مسؤولان استانی و شهرستانی و بیش از یک هزار نفر از اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد./880/پ203/ب1

ارسال نظرات